lauantai 20. helmikuuta 2016

Viimeinen viikko tarhalla / última semana en refugio

Tiistaina olin taas koko päivän tarhalla, koska siellä ei ollut kun mä ja pari päivää viikossa työkentelevä suomalainen. Keskiviikkoiltana kävimme Marion ja hänen kaverinsa kanssa elokuvissa katsomassa The Revenant, joka oli hyvä leffa täällä katsottavaksi, koska se oli selviytymistarina eikä siinä puhuttu paljoa. Perjantaina olimme irlantilaisen parin ja tarhalla työskentelevän brittiläisen miehen kanssa Torre del maressa yhdessä rantabaarissa kuuntelemassa livebändiä, joka soitti 50-80-luvun klassikoita.
Viimeinen viikko tarhalla oli vähän raskaampi, kuin aikaisemmat. Tarhalla työskenteli mun lisäksi vaan muutama vapaaehtoinen päivästä riippuen ja ihmiset vaihtuivat iltapäiväksi. Tarhalla olisi hyvä olla joku päivittäin työskentelevä, joka olisi vastuussa kaikesta, mutta täällä yleensä työskentelevä espanjalainen mies on nyt ollut viikon poissa. Lisäksi koiria tuli ja meni, enimmäkseen tuli. Tänään mulla oli yksi pariskunta apuna siivouksessa, nyt olen yksin tarhalla. Illalla mut haetaan seuraavaan paikkaan, jota odotan innolla.
Jos häkkien luo kävelee hihna kädessä, syntyy kauhea meteli. Samoin sillon kun joku huutaa ovella Hola! Tai jos joku koira pääsee ulos häkistään. Koirien haukunnasta oppi nopeasti erottamaan mikä aihe on kyseessä. Koirat myös yhtyvät ulvontaan, kun hälytysajoneuvo menee ohi. Mutta muuten koirat lepäävät rauhassa. Tarha on katettu valoa läpäisevällä muovilla ja seinissä on tuulensuoja. Lattia on kaakeiloitu, joten se on helppo pitää puhtaana. Tarkastajien mukaan tarha on siistein ja muutenkin paras mitä he ovat nähneet alueellaan.
Ensimmäisessä kuvassa mies ulkoiluttamassa vuohia ja lampaita koiransa kanssa :D Loput kuvat koirista, joita tykkäsin lenkittää. Lisään koirien nimet kuvateksteihin, kun olen tietokoneella. Viimeisessä kuvassa Molly, joka oli mun tänne tullessa yksin puutarhassa, koska se ei päästänyt ihmisiä kahta metriä lähemmäksi. Mun ehdotuksesta se saatiin viikko sitten siirrettyä yhteen häkkiin kolmen muun kanssa. Kolmena päivänä vietin aikaa sen häkissä ja tänään sain videolle kun se uskaltautui haistelemaan mun kättä :D - ja nyt tunti myöhemmin otti nameja mun kädestä
Brutus, Bugsy, Eliza
Zoe
Ana
Bugsy, Eliza, Brutus
Issac, Coco
Molly

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti